TM concept30

For more images please visit our Gallery

További képekért látogassa meg a Galériát

A TMCARS járműtervező stúdió 2012-ben készítette el a TM concept30 tanulmányt, tisztelegve ezzel a BMW e30-as típus bemutatásának 30 éves évfordulója előtt. A tanulmány modern formában mutatja meg az eredeti típus design-stílusát, továbbá a tervek alapján a megálmodott karosszéria egy bodykitként is elképzelhető, amellyel bármely e30 kupé tualjdonosa átalakíthatja autóját a TM concept30 formájára.
 
Formaterv
Formatervezési szempontból a tanulmány a BMW e30 kupé formatervéhez nyúl vissza, mivel ennek a típusnak ma is igen jó híre van, illetve nagyon sokan a mai napig használják ezeket az autókat a hétköznapokban, vagy különböző versenysorozatokban.A tervezés során a legfontosabb célkitűzés az volt, hogy az eredeti e30-as karakterét megőrizve készüljön egy modern, soprtos kupé. Emellett ez a tanulmány arra is jó példa, hogy merrefelé fejlődhetett volna a BMW design ha nem történt volna meg a radikális szemléletváltás a konvex-konkáv felületek alkalmazása irányába. Tulajdonképpen a TM concept30 a hagyományos "német" formatervezési irányelveket követi, ahol minden vonalnak percíz helye van, így az összkép letisztult és logikus. Ez mindenhol tettenérhető a karosszérián: a váll-vonal, amely végighúzódik az autó oldalán, és összeköti az első és a hátsó lámpákat. Az autó alsó felén futó vonal, amely az első légbeömlőtől fut egészen a kipufogókig, illetve a középső él, amely az első lökhárítón indul, az oldallemezen egy finom élként jelenik meg, majd a hátsó lökhárítón végződik. A klasszikus stílusjegyek mellett néhány tisztán modern elem is helyet kapott a koncepción, mint például a nagyobb légbeömlő az első lökhárítón, vagy az áttervezett első fényszórók, ahol a klasszikus kerek helyzetjelző fénycsíkokat egymásba metsző trapéz LED-sorok váltották fel.Az egész koncepció az eredeti e30 "modern klasszikus"-ként történő újrafogalmazását valósítja meg, a mai trendektől eltérő stílusban.
 
Verziók
Tudva, hogy még a mai napig nagyon sokan használják az e30-as alapokra épített versenyautóikat, a TM concept30 bodykit két verzióban elérhető: a "street" verzió minden üveg és tetőelemet megtart az eredeti e30 kupéról, és a kerékjáratok is az eredeti felfüggesztéshez lettek kialakítva, szélesebb kerekekkel, vagy szélesített nyomtávval. A "race" verzió is megtartotta minden üvegét az e30 kupénak, de a C oszlop egy plusz toldattal meg lett vastagítva - csakúgy, mint az eredeti M3 esetében. A kerékjáratok pedig az egyedi igények szerint személyre szabva készíthetőek el, hogy az autó egyedi felfüggesztése gond nélkül elférjen. Fontos továbbá kiemelni, hogy mindkét verzió megfelel az IVA M1 kategória előírásainak, vagyis külön vizsgával közúti forgalomban is használható.*
 
*Néhány ország helyi közlekedési szabályai eltérhetnek, vagy szigorúbbak lehetnek az IVA előírásoknál, így ezekben az esetekben nem engedélyezik a közúti használatot. Kérjük minden esetben tájékozódjanak a bodykit vásárlása előtt a helyi előírásokról ha közúton is használni kívánják a módosított autót, mivel a gyártó nem vállal felelősséget, és nem vásárolja vissza a terméket ilyen esetben.
TMCARS vehicle design studio has presented the TM concept30 design study in 2012 to commemorate the 30th anniversary of the presentation of the BMW E30 series. The study shows the modern form of the original design, and according to the plans envisioned the design could be produced as a bodykit with which any e30 coupe could be converted to a TM concept30.
 
Design
As a design concept it reaches back to the BMW e30 becuse this car has a really good reputation even today, and many are still in use not only on roads but in different racing championships.For the design the major task was to keep the original character of the e30 but make it an up-to-date car. Besides it is a study also on how BMW design could have evolved if they hadn't changed to 'flame surfacing' and the following evolution of the concave-convex styling of the cars. In fact, the TM concept30 follows the traditional 'german' school, where the lines are more logical and clearer. This can be seen all over the body, which has kept the three main character lines of the original e30: the shoulder line which runs from the headlamps along the sides to the taillamps. The line on the lower side of the body which connects the front intakes with the exhaust outlets, and the body wideline inbetween, which shapes the front and the rear bumpers, and runs along the sides as a fine edge.The TM concept30 features some clearly modern elements such as the enlarged front bumper intake or the restyled headlamps, where the classical two rounded DRL lights have been reshaped to two intersecting trapeziod LED stripes.As mentioned before, the whole design is aimed to create a modern version of the e30 and to create a 'modern classic' with out-of-todays trends styling.
 
Versions
Knowing that many people use their e30 based racecars in many championships still nowadays, the TM concept30 was created in two different versions: the street version keeps all the roof and the glasses of the original e30 coupe, and the wheel arches are designed for the original suspension with a slightly widened rim or with small spacers. The race version however keeps all windows of the original, but the C pillar is wider - just as on the original M3 - and the wheelarches can be custom-made for any suspension and wheel geometry that is used on the racecar. It is important to stress out that both versions were designed to comply with the IVA M1 category regulations, so they can be used on-road as well after the approval of the modifications*. 
 
*In some countries the local regulations for road vehicles can be different and/or more strict than the IVA regulations so in those cases the modified body might not be applied for use on public roads. Please make sure to check the local regulations for modified cars before purchase of the bodykit if you want to use the car on public roads as the manufacturer does not take responsability for complying with the regulations and does not refund the price in such case.
 

© 2004-2014 TMCARS - Virtualdesign Ltd. Hungary

All rights reserved

For our product design portfolio please visit www.virtualdesign.hu